HW(L5-2) 1/8-1/12/2018

HW(L5-2) 1/8-1/12/2018

Objective :

  •   Identify relatives
  •        Understand Chinese family structure and values


生 字Vocabulary
1我有一个好弟弟
2. 王太太有两个小孩
3. 你有几个哥哥?
4.  谁没有姐姐,可是有妹妺?
5.他的叔叔是商人
6.  我的爷爷是医生
7. 你的姐姐是电脑工程师吗?
8.  我有妹妹,还有弟弟。
9. 我有哥哥,可是没有姐姐。
送分Bonus
10. 他家有几个孩子?
11. 他家有两个小孩

问问题(問問題)和回答 Ask the questions and respond to the questions.
1谁有…?... 有…, 也有…
2, …的…是做什么的?
3,   …有没有…?....没有…, 可是….
4, …有没有…?...有…, 还有…
5, …有 …?...只有…,..没有…
6, …和…都有…?

情境 scenario :


1, Compare the above two families and generate sentences about them. You are required to use the following sentences at least once.

..有…, 还有…
..只有…,..没有…
....有…, 可是没有…
... 有…, 也有…
和…都有…?
 2. Draw a picture of your family or an imaginary family and write to tell about this family, including family relationship, nationality, name and whether a student or not. Their occupation should be mentioned.  Please use the following format.
这是…的家.
…的家有…
这是…的爸爸。
是(一个)….
这是…的妈妈。
她….

 HW due by 1/8

完成所有的生字Vocabulary and 送分Bonus

Prepare the quiz on 1/9
1我有一个好弟弟
2. 王太太有两个小孩
3. 你有几个哥哥?
4.  谁没有姐姐,可是有妹妺?


HW due by 1/9
1.完成所有的问问题(問問題)和回答

Prepare the quiz on 1/10
7. 你的姐姐是运动员吗?
8.  我有妹妹,还有弟弟。
9. 我有哥哥,可是没有姐姐。
10. 他家有几个孩子?
11. 他家有两个小孩

HW due by 1/10
完成情境Scenario 1 

HW due by 1/11
完成情境Scenario 2

Prepare the test on 1/12