H(L10-2) 5/14-5/18/2018

 H(L10-2) 5/14-5/18/2018


Objective :

·    Identify drink and foods for Chinese Breakfast
·    Identify past experiences with Chinese breakfast
·    Learn about typical breakfast in Taiwan

生字Vocabulary


1. 我没去过中国城,所以我很想去.
2. 油条对身体不好, 可是很好吃.
3. 你会不会做大饼?
4. 我没看过你妹妹, 可是我听过她唱歌. 
5. 绿茶真难喝, 我想喝牛奶.
   6.我觉得豆浆好喝极了.
   7. 谁每天做早饭?我妈妈常常做早饭.
   8. 包子好吃还是馒头好吃?
   9.我特别喜欢麦片和蛋.

送分Bonus

10. 我最喜欢唱法国歌.
11. 我们从来不吃火腿.
问问题(問問題)和回答 Ask the questions and respond to the questions. Please use the vocabulary you learned this lesson.
1…Verb+过…?我没…,所以…
2, 听说…对…很…?不对,…
3. …会不会做…?
4. ……好吃不好吃?我觉得…因为…
5. 谁+time +make breakfast?
6…好吃还是…好吃?
a. ...比…
b. …和…一样…

情境 scenario 1:
Write a conversation that you ask your friend about his/her experience with Chinese breakfast in Chinatown. In this conversation please include the following questions.   
1, What do you think about soy milk? 我覺(覚)得
2, What is good or not good for your health?
3, What Chinese breakfast do you like? Which one is better or the same? Please use 比, 一樣(样), 最, 特別(别). 
A
B
A
B
A
B
A
B
HW due by 5/14

完成所有的生字Vocabulary and 送分Bonus

Prepare quiz on 5/15

1. 王校长每天都吃火腿和蛋.

2. 马律师从来不吃早饭.

3. 哪个运动员想喝咖啡?
4. 李电脑工程师常常喝茶.
   5. 林医生有时侯吃麦片.
   6.你早饭吃什么? 我喜欢豆浆和大饼.
 
HW due by 5/15
完成所有的问问题(問問題)和回答
Prepare quiz on 5/16
   7. 包子和馒头好吃不好吃?
   8. 我没吃过油条,所以不知道好吃不好吃.
   9.听说喝绿茶对身体很好

  10. 我没去过中国.
   11. 我很少喝果汁.
 
HW due by 5/16
完成情境Scenario 1 

HW due by 5/17
Prepare for the test on 5/18