H(L10-3) 5/21-5/25/2018

H(L10-3) 5/21-5/25/2018

Objective :
                                                                        
·    Compare drinks and foods
·     Express personal preferences for breakfast foods and drinks

生字Vocabulary


1. 我请你去中国城喝豆浆和吃油条.
2.包子好吃还是馒头好吃.
3.谢老师特别喜欢喝咖啡.
4.我没吃过大饼,可是我看过她做大饼.
5.我觉得绿茶真难喝,我想喝可乐.
 6.你想喝什么?我想喝果汁.
 7.在你家,谁每天做早饭?
 8.我爸爸有时候做早饭. 
 9.我听说小美很喜欢吃火腿三明治.

送分Bonus

10. 我想吃蛋,因为蛋很好吃.
11. 你觉得喝绿茶怎么样?
问问题(問問題)和回答 Ask the questions and respond to the questions. Please use the vocabulary you learned this lesson.
1. 我可以请你去+place+action? 
No, thank you, 因为… 
2. …好吃还是…好吃?
3. 你有没有听说…?不对,…
4. 你吃过…?, No, 我…,可是…. 
5. 你觉得…真…?我觉得..., 我想...
6. 在+place,谁每天…?

情境 scenario 1:

You were invited to Xiao Wang's house for breakfast.  Mrs. Wang cooked a wonderful Chinese breakfast for you. Now write a thank-you note in Characters to Mrs. Wang. Make sure to tell her what you think of the breakfast and what you like the best.

情境 scenario 2:
Write down what you have heard and created a conversation. You can be imaginative to create what you have heard, but make sure that what you have heard are all positive, not hurting anyone's feeling.


Homework due by 5/21
完成所有的生字Vocabulary and 送分Bonus
Prepare quiz on 5/22

 1. 我请你去中国城喝豆浆和油条.
2. 包子好吃还是馒头好吃.
3. 谢老师特别喜欢喝咖啡.
4. 我没吃过大饼,可是我看过她做大饼.
5. 我觉得绿茶真难喝, 我想喝可乐.
 6.你想喝什么?我想喝果汁.
 
HW due by 5/22
完成所有的问问题(問問題)和回答
Prepare quiz on 5/23
 7. 在你家,谁每天做早饭?
 8.我爸爸有时候做早饭. 
 9.我听说小美很喜欢吃火腿三明治.
  10.我想吃蛋,因为蛋很好吃.
  11.你觉得喝绿茶怎么样?
 
HW due by 5/23
完成情境Scenario 1 

HW due by 5/24
完成情境 scenario 2

Prepare for the test on 5/25